12 Temmuz 2009 Pazar

nemlendirme;günlük bakımda son aşama

günlük rutin bakımın son aşaması olan nemlendiricilere geçtik.
bilirsiniz yağlı bir cildin en büyük problemi, sanayi projektörleri gibi parlamasıdır.ama bu sağlıklı ciltler gibi berrak bir parlama değil.tam tersine paslanmış demir gibi renk değiştiren, gıcık mı gıcık ten halidir.siz, o kadar bakımlı, temiz ve şık makyajlı olun ki, bir parladın mı herşey yerle bir olur.üstüne yazın, boncuk boncuk terledin mi tadından yenmez hale gelir:D

tecrübe ettiğim birkaç ürün.
la roche posay effaclar hydratant matite active,



çok hafif yapısı ile bazen nemlendirme de yetmediğini düşünüyorum.yaz için ideal iken kış için kesinlikle yetersiz.fakat matlaştırıcı özelliği, kışın daha iyi çalışıyor.
gözenekler üzerinde de etkili.bana göre yaz akşamları için uygun.
kokusu da mis gibi salatalık kokuyor : D



-----------------------------------------------------------





biotherm aquasource superserum;


yoğun nemlendirme özelliğine sahip olup benim gibi, aşırı yağlı ciltlere uygun olmadığını düşünüyorum.eğer cildim kışın çok kurur ise kullanıyorum. hoş bir yumuşaklık veriyor. bunun dışında pek tercih ettiğim bir nemlendirici değil.
kurudan karmaya dönük ciltlere daha iyi gelebilir.



---------------------------------------------------------
skinceuticals essential sun defense spf 20,


yaz için aldığım fakat yapısı nedeniyle kışın tercih ettiğim üründür.
kokusu nötr.
yazın kullandıığım da, cildimi anında yağlandırıyor.ama kışın yumuşacık yapıyor.tekrar almayı düşünmüyorum.



------------------------------------------
the body shop seaweed  matifyng day cream

işte en sevdiğim ürün.ilk başta yetersiz diye düşündüğüm, sonrasında yukarıda ki markaları deneyerek, tekrar tekrar döndüğüm nemlendiricim.
kokusuna bayılıyorum denizi çağrıştırıyor.matlaştırma özelliği ile kullandıklarım içinde en iyisi diyebilirim.fiyatına göre performansı çok başarılı.birde spfsi olsa...:D

------------------------------------------------------------------









dermalogica oil control;artık akıllandım önce ne olursa olsun tester alıp sonra memnuniyete göre ürün alıyorum:D

testerını aldım ve çok beğendim.matlaştırma özelliği çok iyi .fakat spfsi yok. tekrar bunun üzerine koruyucu ürün sürüp, üstüste kaçak katlı bina çıkmak istemiyorum zira temel, aşırı yağ üretimiyle çöküyor:D

oil controlün spfli ürünü mevcutmuş hemde matlaştırma özelliği oil controle göre daha fazlaymış.en kısa zamanda edinmeyi düşünüyorum.

2 yorum:

papatyaninguncesi dedi ki...

4. kremin adını öğrenebilirmiyim?benim de cildim çok yağlı

pembe fiyonk dedi ki...

papatyanıngüncesi;bu krem bir the body shop ürünü tam adı yosun matlaştırıcı krem(seaweed mattıfyıng day cream)
su bazlı olduğu için ağırlaştırmadan çok güzel nemlendiriyor.