20 Temmuz 2009 Pazartesi

pratik valiz hazırlama.


gereksiz gibi görünen bu bilgi aslında bir nevi valiz detoksuda denilebilir.ne alsam neyi nereye sıkıştırsam, ondan mı?bundan mı vazgeçsem derken aslında hiçbir işe yaramadağını anladığın bir dolu bavulun veya fazlalığın hamallığını yapmış olduğunu anlarsın.başıma çok geldi ama artık daha bilinçli valiz hazırlamaya özen gösteriyorum.


diş macunu,diş fırçası;tatile çıkarken artık yanımda yük yapmıyorum şimdi diceksiniz peki ne yapıyorsun?gittiğim yerde en yakın marketten devamlı kullandığım küçük boy macun ve bir diş fırçası temin ediyorum.
şampuanlar;aslında valizlerde havlulardan sonra en büyük yeri kaplayan şampuan ve saç kremidir.her ikisinde ağırlığı nerdeyse yarım veya bir kiloyu bulabiliyor.birçok parfümeride satılan seyahat şişe setleri bu konuda çok yardımcı oluyor.kullanabileceğin kadarını yanına almak epey rahatlatıcı oluyor.


kozmetikler ve bakım kremleri;kozmetik için kullanacağım pamuk vs gibi şeyleri yine aynı şekilde varmış olduğum yerde en yakın marketten alıyorum.eskisi gibi renk renk makyaj malzememi yanımda yük etmiyorum.benim için joker sayılan ve devamlı herşeyle uydurabilidiğim bir iki tane far oje kalem ruj ve de mutlaka katlanan saç fırçası alıyorum yanıma.seyahatlerde özellikle küçük makyaj valizleri daha kullanışlı oluyor.sürekli valizin içinde kozmetikleri aramak,kıyafetlerin üzerine şampuan krem döküldü dökülecek kaygısı duymuyorsun.kremlerden de sadece spfli ürünleri tercih ediyorum.hepsini yanıma almıyorum.

havlular; genelde banyo havluları kalın ve ağır olduğu için duş sonrası bornoz veya havlu yerine pazarlarda çok uyguna satılan plaj havlusu alıyorum.hem daha az yer kaplıyorlar hemde daha hafifler.aynı şekilde yüz havlusu yerine kağıt havlu veya mutfakta kullandığımız küçük el havlularından satın alabilirisiniz seyahatlar için çok pratik oluyor.valizlerimiz de havlular yerine kıyafetler yer kaplasın :D
ayrıca,pantolon ve gömlekleri katlamak yerine rulo şeklinde yuvarlıyorum.katlama izleri belirginleşmemiş oluyor.denemizi öneririm...
kitap;kitaplara gelince bazen okurum diye yanımıza aldığımız ama kumsalda uzanırken veya yaylada serinlenirken elimizde ki kitabın sarmadığını fark edersiniz.keşke diğer kitabı getirseydim derseniz ya da hesaptakinden daha fazla kitap almışsınızdır yanınıza.eğer yakın tarihlerde bir tatil gerçekleştireceksem elimdeki kitabı da beğendiysem hemen bırakıveririm.onu tatil kitabım ilan ederim.yolda veya dinlenme alanında elime alıncaya kadar sabırsızlanırım.
valiz seçimi;aslında son günlerde birçok mağazada varolan ve şık duran çoğu valiz kendi başına 10 kg bulabiliyor.bu da havaalanı kilo aşımında veya yolculukta bavul taşırken işi zorlaştırıyor.daha hafif olan valizleri seçmek hayatı kolaylaştırıyor.
ayakkabı,çanta;en beğendiğim ve kullanışlı çantayı alırım.gece içinde sadece bir portföy.parmak arası terlik ve şık hafif topuklu yazlık bir babet ve spor ayakkabıdır tatil için seçimim.
önceleri bavullarımı doldururda doldururdum.çoğu şeyi kullanmadan geri getirirdim.tatil döünüşünde onları temizle ütüle kaldır,güzel bir tatilden sonra en nefret ettiğim işlemdi.
şimdi bende rahatım valizimde.bazen deliymişim diyorum ne kadar yük yapıyormuşum kendime.artık az ve öz eşya ile tatile çıkıyorum.eşyalarımı değil kendimi tatile çıkarıyorum :D :D

4 yorum:

sinem dedi ki...

temmuz başında tatile çıkmadan evvel Muji'den krem için kapaklı, şampuan için pompalı, papatya suyu için fıs fıs şeklinde kutular aldım.böylece koca krem kutusunu bilmemneyi taşımıyosun hem de alıştığın şeyden de ayrılmıyosun.. daha neler neler vardı. inanılmaz pratik ürünler var. her boy, her ürün için ayrı çantalar falan da var. tatil sezonu devam ederken bavul yapıcaklara tavsiye ederim :D yazın hele de tatilde yanınca falan makyaj hiç çekilmiyo. ben genelde hafif bi beyaz far sürerim tatilde bi tek çok soluk kaldıysam da hafif bi kalem.. taşımaya değmiyo yani o kadar...

pembefiyonk dedi ki...

ewet canım haklısın çokk iyi bir fikir:) cici de olur öyle kutular

pofiş dedi ki...

:):)BEN ÇOK GEZEN BİRİYİM AMA Bİ TÜRLÜ ÖĞRENEMEDİM:)EN SON İSTANBULDAN DNERKEN 2 BAVUL ARTI BİSÜRÜ POŞET:)ABİYE VS ELİMDEYDİ...PEMBE KİRAZIM BAVULUMA ÖYLE Bİ EL ATTIKİ TEK BİR BAVULLA DÖNDM EVE O DA SENDE BU İŞİ BİLİOSUNUZ:)

pembe fiyonk dedi ki...

teşekkür ederim tatlım yorumun için.işte öğreniyoruz zamanla:)