7 Eylül 2009 Pazartesi

Bir DALi'nin Bilinmeyenleri....



'Bir delinin benden farkı benim deli olmamamdır'' diyen tuhaf ama hayranlık duyduğum sürrealist kişiliktir Salvador Dali.

O kadar ilginç bir insadır ki bir çok alana tuhaf ama başarılı şekilde ilgi duymuş ve başarmıştır.
Burada uzun uzadıya sanat yaşamını yazmak yerine ilginç bulduğum hoşunuza gidicek yanlarını sizinle paylaşmak istedim.

Birkaç küçük Dali dahilikleri;

*Coco chanel için ayakkabı,şapka ve dekor dizayn etmiştir.
*Gece kıyafetlerine bir ışık renk getirmek için tırnak üzerine süs şekline birer ufak ayna parçası yapıştırmış.
*Rock and roll isimli parfümün tasarımını yapar
*Meşhur markaların reklam afişlerinide tasarlamıştır.
*Christian dior'la çalışmıştır
*Sahne dekor gibi düzenlemeleri olmuştur
*Üst bedeni toparlayıcı mayoları icat eder.
*Yanakları çökük olan kadınlar için gölgeli makyaj tekniğini bulur.
*Louis vuitton markasından esinlenerek kendi markasını oluşturma yoluna gider
*İnsanların yürürken müzik dinlemeleri için müzikal ayakkabı icat eder.
*Fransanın en elegan erkeği seçilir.
*Sinema ve takı tasarımına kadar birçok alana da el atmıştır...

Sadece sanat alanında değil el attığı bütün konularda kendini ispatlayan ressam....

*salvador dali ve zaman takıntısı.
















*Dali meslek yaşamı boyunca tablolar ve heykeller yapmak dışında; gömlekler, şapkalar, kül tablaları, brendi şişeleri, elbise askıları, mayolar ve oyun kağıtları tasarlamıştır.



4 yorum:

mc dedi ki...

salvador dali taktiri şayan kişi

cosmagenda dedi ki...

Çok severim, hakkında kitap da okudum ama bazılarını ilk defa duydum. Bilgi paylaşımı için teşekkürler!

pembe fiyonk dedi ki...

haklısın canım.bende geçen sene bir arkadaşın ödevinde yardım ederken bulmuştum.özellikle yabancı kaynaklarda daha fazla yer alıyor bu bilgiler.

Mertcan dedi ki...

İlk baştaki kelebekli resmin adı ne?