16 Eylül 2009 Çarşamba

Saate Bak; 10'u:10 Geçiyor'


hangi saat reklamına baksak, saat hep onu on geçiyor.bu bir tesadüf mü? hayır!
tıpkı Arçelik markasının, koca koca harflerinden kurtulup, bir imza ve gülüşü sembolize eden yeni logosu gibi.
işte bütün mesele güvenilir,akılda kalıcı.görselliğe ve iletişime dayalı bir sembol bulmak.
peki,ne demek saat 10'u:10 geçe ?

* yelkovanla akrep ''onu on geçe'' kıvamına geldiğinde oluşan ifade,gülen bir yüz.
gülen bir yüz bütün herşeyi değiştirir.hatta alışveriş merkezlerinde, neredeyse bütün reyonları almamıza ramak bırakır :) :)

*diğer bir görüş açısıda, kucaklamayı işaret eder.kollarını iki yana açmış, iletişime hazır olduğunu gösterir.bunu maximum reklamları da çok iyi kullanmıştır.
hem markayı gösterir altını çizer, hemde kucaklayarak güvenilirlik yaratır.

*en çok bahsedilen diğer bir konuda, estetik durmasıdır.yelkovanla akrep, yarımlarda veya tamlarda değildir.ifade sertleşmemiştir henüz.esnek ve simetriktir...
yukarıda Dali'nin resminde de görüldüğü gibi dakika en iyi 35 ile 40 arasındadır.

*sembolizme göre ise en önemli kuram: ''10'' rakamının mükemmeliği göstermesidir.çünkü sembollere göre ''10'' en iyidir.tıpkı halk dilinde de, herşeye 10 numara dememiz gibi.

10u:10 geçe dediğimizde mükemmeliği ikiye katlıyoruz galiba :) :)












7 yorum:

zebiş dedi ki...

hiç böle düşünmemiştim vala..ne güzel olmuş yazın..

pembe fiyonk dedi ki...

çok teşekkür ederim canım.beğenmene sevindim.sevgiler...

Siu dedi ki...

Aa gerçektende öyle şimdi saat satan sitelere girdim baktım :)
ya 10 u 10 geçiyor ya da 2'ye 10 var :)
hep aynı mantık :)

Bucanni dedi ki...

iyi bayramlar canım...

pembe fiyonk dedi ki...

teşekkür ederim.bende sana blogundan bayram dileklerimi gönderecektim açamadım bir türlü:(
sanada iyi bayramlar canım..

fashıonable princess dedi ki...

Blogunu demin keşfettim geriye doğru okuyorum çoğu postundan etkilendim artık buna yorum yazıyım dedim çok güzel paylaşımları olan bi blog bu..Tebrikler:)

pembe fiyonk dedi ki...

sevgili princess,herhalde bir blogger için en mutlulul verici an,geçmişe dönük yazılarınında arşiv niteleği taşıması,en sevdiğim bölümdür hayata dair.bloguma değer verip baktığın için çok teşekkür ederim:)