3 Eylül 2009 Perşembe

SAKLI GÜZELLİK;KUZEY EGE



en çok değinmek istediğim konularadan biri kuzey ege. bu geziyi ingiltereye gitmeden önce yapmıştım.iyi ki de yapmışım.


genelde yakın olduğu için çeşme,urla seferihisar,kuşadasını tercih ederdim.


bu yıl nişanlımın ablası ofişşş ve arkadaşlarıyla beraber kuzey ege sahillerini planladık.grubun çok iyi olduğunu bildiğim için muhteşem geçeceği başından belliydi.

hazırlıklarımızı yaptıktan sonra yola koyulduk.sırasıyla ayvalık bergama akçay ve altınoluk güzergahı çizdik.

ayvalık tam bir cennet,cunda adası gidilesi görülesi yer mutlaka.birde leziz balıkları yok mu?!

tekrar gitmem lazım:)

ayvalık demişken şeytan sofrasını unutmamak lazım.nasıl bir manzarıdır.gün batımı oradan izlenmelidir.

manzarası o kadar güzel ki profesyonel olmayan fotoğraf makineleri bence oraya haksızlık ediyor.

rivayete göre şeytan bir ayağını şeytan sofrasını denilen dağa basar diğer ayağınıda uçurumdan aşağı.
tepede bulunan ayak izine şeytanın ayakizi deniliyor.içinde dilek dilenmiş bozuk paralar mevcut.şeytandan ne dilenir acaba ??? :)))))

bergama da bulunan antik tiyatro dünyanın en dik tiyatro ünvanına sahip. zaten insan kendini aşağı yuvarlanıcakmış gibi hissediyor:)

tiyatronun bulunduğu tepeden tüm bergamayı rahatlıkla görebiliyorsunuz.

ayrıca yine o dönemde

ünlü sloganıyla ''ölümlerin giremediği yer'' olan;sağlık (hastane)kompleksi,

ve yine
bergama akropolü içinde,antik çağın en ünlü 200bin ciltlik kütüphanesini de içinde barındıyor.

merkezde bulunan ve değerli selçuklu ve osmanlı yapılarını bergama görebilirsiniz.

biraz daha kuzeye akçay'a gidiyoruz.gece çarşısı,denizi ile kaz dağının gölgesinde bulunan şirin yer.

kazdağı demişken akçay içinden kaz dağlarına safari turları ve geziler düzenleniyor.yine kaz dağlarında bulunan meşhur destana sahip hasanboğuldu göletini ve sütüven şelaleleri de buradadır.doğa harikasıdır.serin havası ve soğuk suyundan dolayı cesaret edip giremedim göle.

akçay da mutlaka zeyyat restoranta uğramalısınız.şahane zeytinyağlı ev yemekleri yapıyorlar. çok tatlı ve sıcak şekilde karşıladılar...yediklerimin tadı hala damağımda.ben sevdim orayı,sizinde seveceğinizden eminim.

oyuncu kenan bal'da oradaydı.uzun boylu,mütevazi bir kişliğe sahip çok tatlı birisi:)

http://zeyyatlokanta.blogspot.com/


son durak altınoluk,tertemiz hava ve denizi ile bizi karşılıyor.

özellikle kaldığımız butik otel çok güzeldi.genelde 5 yıldızlı,yüzlerce kişinin olduğu yerlerden pek haz etmem.''manastırmola butik otel''tam bizlikti.

eski taş yapıya sahip olan otel insanda adeta dönem flmi hissi yaratıyor.

linki mutlaka inceleyin.burayı beğeneceğinize eminim.

http://www.manast%c4%b1rmola.com/


işte böyle o kadar sevdim ki oraları.bir yandan da hiç kimse keşfetmesin istiyorum.yine saklı güzelliğim olsun oralar:)))))




not,resim alıntıdır.kendi çektiğim fotoğraflar iki hafta sonra elime ulaşacak.ulaşır ulaşmaz paylaşacağım blogumda.

7 yorum:

ofişşş dedi ki...

gerçekten süper bir gezi oldu cidden.yeni maceralarda buluşmak üzere:-*

Mademoiselle dedi ki...

2005 yazında Akçay'a gitme fırsatım olmuştu benimde..İlk gittiğimde fazla benimseyememiş olsamda oradan dönmek istememiştim.Akşamları çok güzel oluyor gerçekten özellikle sahilde yürümesi..11'den 1'ye kadar yat turları vardı hatta geceleri..Tabi 4 sene öncesinden bahsediyorum ben şimdi değişmiştir belki birçok şey :)Kısacası sakin ve huzurlu bir tatil olmuştu benim için Akçay..Detaylı olarak gezememiştim de açıkçası,özellikle koylarını..Neyse,Akçay kelimesi geçince postta bende birşeyler yazmak istedim :)Umarım yine gitme imkanım olur,görmek isteyenlerede tavsiye ederim ;)

pembefiyonk dedi ki...

belki geçen yıllara göe daha kalabalıklaşmış olabilir.yine de çok güzeldi.özellikle kuzey ege rotasını tavsiye ederim ;)

zebiş dedi ki...

bir balıkesirli olarak memeleketim diorum :)özledim mi ne,okuyunca içim bi hoş oldu :(

pembe fiyonk dedi ki...

ben bile şimdiden özledim oraları cennet yerler.

Dominika dedi ki...

Ayvalık gerçekten mükemmel bir yer.Ayvalık'a tatile giden bir daha başka bir yere gidemiyor kolay kolay. İnsanı kendine aşık eden bir yer.

pembe fiyonk dedi ki...

dominika bugünlerde yine aklımda bir haftasonu kaçmak lazım yine oralara:)