25 Ekim 2009 Pazar

Gelecekte Kadınlar....

Evrim biyoloğu olan Prof. Stephen Stearns'in öncülüğünde Yale Üniversitesi'nde yürütülen bir araştırma gelecekte kadınların nasıl olacağını ortaya koydu. Buna göre kadınlar, daha kısa boylu, daha kilolu olacak, menopoza daha geç girip doğurganlık ömürleri uzayacak.

Bilim adamlarına göre elde edilen veriler insanın evriminin hâlâ devam ettiğini gösteriyor.

Araştırmada, menopozdan geçmiş 2 bin 238 kadının sağlık verileri karşılaştırıldı. Bunun sonucunda kısa boylu ve ağır olan kadınlar, ilk çocuğunu daha erken doğuranlar ve daha geç menapoza girenlerin diğerlerine göre daha çok çocuk sahibi olduğu ve bu kalıtımsal özelliklerini kızlarına da geçirdiği saptandı.

İngiliz basınından Telegraph'ın haberine göre kısa boylu ve daha kilolu kadınların, uzun ve zayıf hemcinslerine göre çok daha kolay çocuk sahibi olabileceği belirtiliyor.


Araştırmaya 14 bin kadın katıldı. Aralarından doğurganlık dönemi sona ermiş 2 bin 238 kadın seçildi ve bunlara ait boy, kilo, tansiyon, kolesterol gibi verilerle çocuk sayısı arasındaki bağlantı incelendi.

Profesör Stearns, insanoğlunun evriminin devam ettiğini, tıptaki gelişmeler ve yaşam koşullarının giderek iyileşmesiyle birlikte yalnızca sağlıklı ve dayanıklı insanların değil, herkesin daha uzun yaşadığını söylüyor.




Bu araştırma, Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayımlanmıştır.

12 yorum:

cingifilli dedi ki...

hımmm.bilmiyodum valla.paylaşım için teşekkürler.malum biyoloji öğtrmni olunca her yeni gelişme işime yarıyor:))

pembe fiyonk dedi ki...

rica ederim canım.zaten çok yeni bir bilgi diye biliyorum,bende yeni duydum:)

Pebbles dedi ki...

Gelecekteki kadınlar çirkin olucak yani :)))

pembe fiyonk dedi ki...

:D
şanslı dönemdemiyiz mi diyelim bilemiyorum:)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

wayy beni seç beni seç demek isterdim cidden

zeynepin sesi dedi ki...

eee ben uzunum,nolcak şimdi :)

pembe fiyonk dedi ki...

stil direktörüm,bizi es geçtiler:)

zeynepcim,bu çok uzun yıllar sonra için yapılan bir ön araştırmaymış:)boy olayını bizden sonrakiler düşünsün heheheh

goѕнєnιt dedi ki...

Ayakkabı firmalarının, bu haberi dikkate alıp geleceğe dair yüksek topuklu ayakkabı üretimine şimdiden başlaması gerek bence:D

Moda Gezegeni dedi ki...

iyi tam zamanında dünyaya gelmişiz o zaman:))

pembe fiyonk dedi ki...

goshenist:çıkacak ayakkabıları hayal bile edemiyorum:)
moda gezegeni:daha iyi bir zaman olamazdı galiba :)

vintage peony dedi ki...

Peki zayıf olan kadınlar kilolulardan daha mı geç menopoza giriyormuş?

pembe fiyonk dedi ki...

bilim insanlarına göre öyle görünüyormuş.gerçi bu kadar hormon bilmem neli yiyecekler varken bizi nelerin beklediğini hayal bile edemiyorum.