30 Eylül 2010 Perşembe

FLORANSA

Venedikten sonra Floransaya geçtik.Toscana bölgesi.Floransada gezdik.Bayıldım inanılmaz heykeller vardı..Bizim kaldığımız otel Montecatini deydi.Çok güzel şirin bir kasaba.Tur programında Venedikten gelir gelmez önce Floransada panoromik tur sonra serbest zaman ve diğer zamanda ise rehberin düzenlediği ekstra turlar oluyor.Bu turlara katılmak isteğe bağlı: biz katılmadık..Serbest zamanlarda turist bilgi servisi (Turist information) bulup gitmek istediğimiz yerle ilgili bütün bilgileri öğreniyoruk.Her türlü bilgiyi veriyorlar. İyi ki de katılmadık.Çünkü rehberin istediği fiyatlarla bizim kendi imkanlarımızla gittiğimiz fiyat arasında inanılmaz bir fark var mesela.Biz kaldığımız otele 5 dakika mesafede istasyon vardı ordan Pisa'ya £4'ya gidiş geliş bileti aldık.Ve rehberin diğer yolculardan istediği fiyat £35'ydu.Turla gezmek güzel olabilir ama şehri yaşamak için de zaman zaman kendiniz de gezmelisiniz.İtalya'ya gitmişken pizza yemeden olmaz.Bizde keyif yapa yapa pizza yedik doyamaynca birde eve servis aldık....

resim yükleme de problem vardı.sadece üç resim yükleyebildim.

vintage peony dedi ki...

Güzel gezmişsiniz, biz de aralık sonu düşünüyoruz. Tur fiyatları nasıldır ve neleri kapsıyor?

pembe fiyonk dedi ki...

teşekkür ederim.aralıkta mutlaka daha indirimli olur.tatil dışında ki zamanlarda çok ucuz.biz düğünden sonra gittiğimiz için pahalı sezona denk geldik.
geçen ispanya turu gördüm 200 avroydu tabii iş güç var sıra gelmiyor.
gezi fiyatlarına gelince 450-700avroya kadar turlar var.
biz 500 avro verdik bunun haricinde pasaport uzatma işlemleri ve vize masrafları bunun haricinde.
tur içinde kahvatltı 4-5 yıldızlı otel panoramik tur(sadece ilk başta bir gezdiriyorlar ikinci gün paralı)
uçak bileti otobüs masrafları var.
biz turla gidip kendimiz italyayı gezmek istedik .tur dışında uçak biletleri zaten 200 avrodan başlıyor.yani 500 avroya hayatta 8 gün otelde kalıp uçak bileti alınmaz bu bakımdan çok iyi.
ama italyada rehber ayrıca 250 euro kadar daha gezdirme parası alıyor.verip vermemekte serbestsin ister kendin gez ister öde.
ama kendi ödediğin 500€ içinde kısaca bir gezi yaptırma zorunlulukları var.
bana dersen turla mı gezmek istersin hayatta.biz eşimle başbaşa daha iyi vakit geçirdik.onlarca kişiyle gezmek pek romantik değil.
bavulumuza bisküvi vs.bir sürü şey koyduk sonuçta gezdiğimiz yerler turistik pahalı olacağını biliyorduk.eşimde atıştırmaya düşkün olunca stoklarımız boldu.
umarım anlatabilmişimdir.merak ettiğin bir nokta varsa seve seve yanıtlarım.:)

vintage peony dedi ki...

Ben de öyle düşünüyorum, uçak biletleri otel filan kendi başına bence daha pahalıya geliyor.
Walla süpersiniz, yiyecekleri stoklamak da mikemmel bi iş :)
Ben şimdi italya ve turlarla ilgili bir soru listesi hazırlayacağım :))

Selam yine ben :)
Hangi tur şirketi ile gitmiştiniz?

pembe fiyonk dedi ki...

pronto tour canım italya işinde iyiler ama yinede sna şöyle birşey söyleyebilirim yada şöyle diyebilirim.Sonuçta rehberler bu işten yani bizden par kazanıyorlar ma şehri yaşamak orayla ilgili analatabileceğin kendininde dahil olduğu anıların olsun istiyosan panoromik turlar dışında kedin de gezmek çok dha zevkli oluyor.Otellerin olduğu yerler ulaşım yerlerine çok yakın hem çok rahat oluyor hemde çok ekonomik oluyor canım.Soruların için çekinme canım...seve seve her ütrlü sorunu sorbilirsin.Mail adresinden de sorabilirsin istersen.