5 Haziran 2011 Pazar

Ne Ayıp :P




Günlük hayatta hızını alamayan asabiler, orta parmak hareketi yapmadan huzura eremezler ^_^

Hikayesini öğrendiğimde, aslında masum olan bu hareket, günümüzde kavgaların baştacı olduğu görülmüştür :P

İngiltere ve Fransa arasında süren Yüzyıl savaşlarında vuku bulan bu olayın, çıkış sebepi okçulardır.

Şöyle ki, savaşlarda okçuların önemi büyüktür. Okuçulukta iyi oldukları bilinen İngilizler, Fransızlar tarafından esir alındıklarında yay çekemesinler diye ingilizlerin orta parmaklarını keserlermiş.

Karşılıklı olarak serbest bırakıldıklarında, İngiliz okçularında, orta parmaklarının olmadığı görülmüş.

Sonrasında kaçıp kurtulan veya sağlam kalan İngiliz okçuları, karşı tarafı kızdırmak ve hala yay çekip, ok atabildiklerini göstermek için (orta) parmaklarını göstererek düşmanını kışkırtırmış :)





not: bu bilgiyi Tarihin Arka Odası, okçular bölümünde dinlemiştim ^_^


 

9 yorum:

BeTwin Us dedi ki...

Canım okurken inanılmaz keyif aldım, hani taşlar yerine oturdu denir ya öyle :)) merak ederdim çünkü çok neden orta parmak diye? oldukça manalıymış, nasıl da dünyaya yayılmış sonra hehe :))



http://betwinus.blogspot.com/

Hülya dedi ki...

biz de ne farklı anlamlar biliyorduk bu harketle ilgili :) zannettiğimizden çok daha masummuş :))))

tubitos dedi ki...

wowwww ben de çok merak ederdim ama merak edip hiç bakmamıştım :D saollll

Duygu dedi ki...

Resim çok espirili,açıklamada çok bilgilendirici olmuş tatlım:)Gerçekten bilmiyordum orta parmak olayının buralara dayandığını..
Sevgiler...

komançi dedi ki...

günümüzdeki gerçek anlamından oldukça uzaklaşmış bir hareket :)

coco-jelly dedi ki...

haha ay çok güldüm resme koptum:)çok öpüorum:)))))

http://coco-jelly.blogspot.com/

Hamide Tekin dedi ki...

peheeee bu kediş harikaaa... yerim ben onu:) şekerim tarihsel bilgi için çok teşekkür ederim:)

Gamze dedi ki...

:) canım bunu bize electromagnetics theory hocamız anlatmıstı zamanında. o doktorasını ingiltere'de yapmış ve danışman hocası anlatmış bunu.

yalnız hikayede farklılık var, ingiliz okçular yaşlandıklarında ve artık ok atmayıp deyim yerindeyse emekli olacakları zaman geldiğinde orta parmaklarını keserlermiş. fransızlar da bu yüzden kollarını arkadan öne doğru sallayıp orta parmaklarını göstererek dalga gecerlermıs :) hatta hocamız şunu da söylemişti, kolu arkadan öne doğru sallayarak orta parmağı uzatmak epey büyük bir küfür ve hakaret , hatta sadece orta parmagı gostermek normalken, böyle kolu sallayınca çıldırıyorlar demıstı :D

pembe fiyonk dedi ki...

Gamzecim, acaba bu hikayenin değişik varyasyonları mı var :)
ne güzel oldu hem de bir hocanın ağzından yazman.
teşekkür ederim canımm