14 Eylül 2011 Çarşamba

Filmlerden Subliminal Mesaj Örnekleri

En çok dikkat çeken konulardan biridir Subliminal mesajlar.
Daha önce bu konu ile ilgili yazım olmuştu.Şimdi ise ailecek fark ettiğimiz belki de başkaları tarafından çoktan bulunmuş, aklıma takılan birkaç sublimal mesaj örneğini daha vermek istiyorum.

işte bana göre en ilginçlerinden birisi,

*Charlie'nin çikolata fabrikası filmini hepimiz sever ve izleriz değil mi?

Küçük ama dikkatli izlenildiğinde, Havva ile Adem'in Elma sahnesi yeniden canlandırlıyor.Hemde orada var olan kız çocuğu, erkekten önce elmayı alıyor.
Cevval kadın, masum erkekten önce davranır








*Diğer bir dikkat çeken konu ise Oompa,-loompa'lar...




    ilk sahnede Umpa-lumpalar mor olan bir denizatının üstündedir.
Eee.. Ne var bunda der gibisiniz!
sembolizmde ya da halk arasında Denizatı cinsiyetsizliği sembolize eder.Ayrıca mor asaletin rengi olarak bilinsede diğer bir taraftan iki cinsliliği de işaret ettiği bilinir.
     Hatta bir dönem Teletubbies'lerin mor olanı için öyle demişlerdi :)
    

      ...."hermafroditler" ... Hermafrodit, Yunan mitolojisinde yarısı kadın yarısı erkek bir tanrıydı ve iki cinsliliği simgeliyordu. Hırçın erkeğin rengi kırmızı ile sakin kadının rengi mavinin bireşimi olan bu renk, daha Ortaçağ'dayken, "zıtlıkların birleşme noktası"nın simgesi sayılıyordu. İki rengin karışımı olan mor, iki gerçekliğin ortasında yer alıyor ve aralarında bir köprü oluşturuyordu
    ...... Aynı zamanda, Fransa'daki homoseksüeller ve travestiler, tepkisel olarak kendilerini "les violets" (morlar) olarak nitelendirmişlerdi.




*Shrek
  Bilirsinizki dinleri sembolize eden işaretler vardır. İslamiyet sembolünün hilal olduğunu dünya alem bilir.
Peki Shrek'in tuvalet kapısındaki hilal sizce tesadüf mü?
  
 Önceki postumda çocuklara sexi empoze eden sektörü gördükten sonra ben artık herşeyi beklerim demek istiyorum.






*Yüzüklerin Efendisi
   
Yine önceki yazımda efendimizin coca cola olduğunu her beraber görmüştük :) Şimdi gelelim beynimize alttan alttan verilen başka bir mesaja,

Bu seriyi izleyenler veya okuyanlar Saruman'ın, ne kadar kötü ne kadar beter bir karakter olduğunu bilir.
Sizce de vefat eden Hamas Lideri Şeyh Ahmed Yasin'e fazla benzememiş mi?




 Bu konu zaten başkaları tarafından dikkat çekmiş bile :)



Bunu sadece film veya çizgi film sektörü yapmıyor.Rihanna, Lady Gaga ve hatta ülkemizde de bazı ses sanatçılarında bu tekniği kullandıklarını biliyoruz.

Ne mi yapmış bu sanatçılar?! Daha bilgi isteyen lütfen google'asın ^_^


Tavla nasıl doğmuştur? merak edenler tıklasın :)








14 yorum:

tuba can dedi ki...

bende çok ilgileniyorum bu tarz konularla ve oğlum 4,5 yaşında olmasına rağmen hemen hemen hiç izletmedim bu tarz çizgi filmleri zaten yapımcıları belli almıyorum onların filmlerini e dikkat etmek lazım dejenere edilmeye çalışılan bi ahlak varken bende karşı savaştayım kendim ve ailem adına

fashionist dedi ki...

süper bir paylaşım olmuş. böyle şeylerle hobi olarak mı iş olarak mı ilgileniyorsun? simgebilim ve göstergebilim benim çok ilgimi çeker hatta şu an yüksek lisans tezim tam olarak bunlarla ilgili..
çok çok öpüyorum :)

http://cansansalmoda.blogspot.com/

pembe fiyonk dedi ki...

TUBA CAN:o kadar haklısın ki kaygılarında.bu zamanda çocuk yetiştirmek dikkat etmek çok zor.sevgiler

FASHİONİST:teşekkür ederim.benimki tamamen hobi :) yani ilginç şeyleri seviyorum.tez konun süpermiş.
genelde yabancı kaynaklı kitaplar var bu konuda.simgebilim ve göstergebilimde türkçe olarak kimleri önerirsin okumam için
sevgiler :)

seda dedi ki...

merhabalar,

paylaşım çok güzel. ben bişeyler izlerken bu kadar dikkatli olamıyorum :(( ben de bu konuda yardımcı olabilecek kaynak ismi istesem kızmazsınız herhalde di mi?

http://lifeisbeautiful-seda.blogspot.com/

pembe fiyonk dedi ki...

merhaba seda,
estağfurullah canım kızmak ne demek :)
internette forumlar, makaleler,youtube vb. yerlerde subliminal diye ararsan birçok paylaşımın olduğunu görürsün canım.zaten bu konuları kurcaladıkça filmlerdeki bazı ufak tefek ayrıntılar göze gelmeye başlıyor :)
sevgiler

sevda s. dedi ki...

Enteresanmış, okudum, şaşırıdm. Teşekkürler paylaşım için canım.

Giz dedi ki...

Çok etkileyici bir post olmuş canım subliminal mesajların gücüne son derece inan birisi olarak posttan inanılmaz keyif aldım ve her satırında "yaaa" demekten kendimi alamadım :))


Giz’li Teras

seda dedi ki...

pembe fiyonk,

çok teşekkür ederim bilgi için ben hep seni takip ediyorum, hepsi çok güzeller :)

Modafobik dedi ki...

A.aaa hic bu gozle bakmamistiiim :O cok ilginc ya... Bu arada blogumdaki Armani cekilisine beklerim :)

fashıonable princess dedi ki...

Özellikle Disney channel'ın çizgi filmlerinde inanılmaz ayrıntılar oluyor insan bi kere bunlara dikkat ederek izlemeye başlayınca yakaladığı şeylerde bazen ben mi paranoyaklaştım diye düşünüyor ama yok yok biz fazla iyi niyetliyiz özellikle 25. kare olayı çok fena

Outlet makeup dedi ki...

Youtube'daki diğer videoları da izledim ağzım açık kaldı :S

coco-jelly dedi ki...

çok güldüm en sonuncuya huhahah=) yahu nerden buldun süper bir post ama korkutucu derece de ince ayrıntılar var balım çk haklısın

♥Unicorn♥ dedi ki...

disney filmlerinde bu tarz mesajlar verildiğini izlemiştim youtube'da. yüzüklerin efendisi ve charlie'nin çikolata fabrikasını ise ilk kez duydum ve şaşırdım. dikkatini çekti mi bilmiyorum, yalan dünya'da gülse birsel de 25. kare tekniğini kullanıyor. 2 kez farkettim izlerken, böyle anlık görüntü sıçraması. hani fight club'ta brad pitt'in anlık görüntüleri oluyordu ya onun gibi. bunu fark ettikten sonra canım belirgin bir şey isteyecek mi bakalım diye bekliyorum ama birşey olmuyor :)

pembe fiyonk dedi ki...

şölye birşey var.genelde o diziyle ilgiliarma motolarından bloga düşüyor.artık var mı bilemedim canım:)