2 Şubat 2012 Perşembe

Bir Fincan Türk Kahvesi İçelim Mi?

 Türk kahvesi içiyorum, kahveme sahip çıkıyorum kampanyası mimini gönderen Darkolivee'e teşekkür ediyorum ve biraz uzun olan bu yazıyı okumanızı rica ediyorum.

Bu topraklarda yaşayan bir millet olarak; kahve içen, geleneklerinde ve deyimlerinde de kahve olan hatta kahvehanelere sahip ülkeyiz..
Kahve içebilmek için kahvaltı olgusunu üreten, renge bile adını veren, falına baktıran üzerine 40 yıl hatırı olan ''Türk Kahvesi'' olgusunu yaratan bir içeceğe sahibiz.

Anadolu halkı kahvesine sahip çıkıyor. Asıl sorun büyük kentlerdeki hali vakti yerinde olanların, yabancı patentli marka zincirlere yönelmesi sonucunda oluşmuş yapay bir sorundur bence.(buna ben bile dahilim)

Sonrasında bir  iş adamı, kendi kafe zincirini oluşturdu. Sonra oraya da yoğunlaşma oldu.
Maalesef bu iki kahve zinciri piyasayı ikiye böldüler ve istedikleri fiyat politikasını uyguladılar.

Bu markaların tutma nedenlerinden biri de, kahve tutkunlarının bulamadıkları, standardı yakalamalarıydı.
Yani daha önceleri açılan kahvehane tipi yerlerin kar amacı güderek kahve standardını tutturamaması (çok su-az kahve) nedeniyle  bu iki zincire yöneldiler.
 


İşte bundan yola çıkarak,
Geçen yıl katıldığım bir sempozyumun sponsorlarından biri olan Kurukahveci Mehmet Efendi'nin standında istek ve dileklerin yazıldığı bir defter vardı.
Bu deftere; neden daha makul fiyatlarda, standardı yakalayan türk kahvesi ve türevlerini canlandırmak adına bir kafe zinciri ile piyasaya girmediği hakkında bir yazı yazmıştım.  Umarım bu dileği göz önüne almışlardır!

Türk markaları bu piyasaya modernize edilerek kendi mağaza zincirlerini açalarsa bu kampanyada çok daha başarılı olabileceklerini düşünüyorum. ....Sürekli kendi markalarımıza ve kültürümüze sahip çıkılmasını söylüyoruz.

Bir yerden başlamak lazım. Kahveden başlamaya ne dersiniz? :)


15 yorum:

milky dedi ki...

Markalarımız zincirleşmeli ve dünya pazarına girmeli. Gerçektende yurt dışında bazı kişilerin özellikle çok zenginlerin evinde cezve ve kahve var çünkü bu tadı bilen anlayan bırakmak istemiyor.

gülümse dedi ki...

neden olmasın:)

CMOS dedi ki...

türk kahvesini yeni nesil pek tercih etmiyor ama ben türk kahvesini tek geçerim:)

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

cokcokcok super bır posttttt

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

cokcokcok super bır posttttt

beijaa vintage dedi ki...

çok haklısın tamamen destekliyorum seni..

BAKTERİiiiiii dedi ki...

kesinlikle pembişimmm,süper bir post olmuş:))

Elifinelizi dedi ki...

her kelimesine kadar yanındayım :) şu sıralar aramız açık türk kahvesiyle sonra yeniden buluşacağız:)
Bahsettiğin Vav harfi ile ilgili temeller o hoş renkli tuvaldemi gizlidir acep

Elifinelizi dedi ki...

bu arada şu hayattan 1 tane yağlı boya tablo yapmadan gidersem kesin gözlerim açık gidecek

Style Servings dedi ki...

This looks lovely!

http://styleservings.blogspot.com/

Style Servings dedi ki...

Looks lovely!

http://styleservings.blogspot.com/

Bahar YORGUN dedi ki...

Çooooooook haklısın.. Bende hergün bir fincan kahvemi içerim.Hazır 3ü1 aradaları içtiğim zaman hastanelik oluyorum. Yaşasın Türk Kahvesi

sevda s. dedi ki...

Çok güzel yazmışsın canım, maalesef kendi değerlerimize sahip çıkmayı beceremiyoruz. Ben kendi adıma eskiden daha sık gittiğim yabancı markalara gitmeyi kestim (yada çok azalttım) yerli sermaye olanını tercih ediyorum :)Bir de Kadıköy'de balıkçılar çarşısında FazılBeyin Türk kahvesi adlı bir yer var ki yolunuz İstanbula Anadolu yakasına düşerse mutlaka gidilmesi gereken bir yer.

pembe fiyonk dedi ki...

desteğiniz ve güzel yorumlarınız için teşekkür ederim güzel hanımlar:)

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

super bende mımle yaptımm ...kocaman destekkkkk bendenndee:)