11 Nisan 2012 Çarşamba

Anya Seton ile İngiltere Tarihine Yolculuk

Bu aralar Anya Seton okuyorum. Kitap kurtları için birkaç yorum ekliyorum :)

İngiltere tarihini merak edip, bunu bir roman içerisinde toparlamak isterseniz; Hiç kuşkusuz size tavsiye edeceğim yazar Anya Seton'dur.

Anya Seton'u, bizim (kurgu tarihi roman) yazarlardan ayıran en önemli özelliği; Bir araştırma görevlisi kadar işine sadık olması!
Güçlü temellere dayanan kitaplarında, içindeki diyalogları dahi mektuplardan esinlenerek yazdığını belirtmiştir yazar.

Kitap içerisindeki kaynaklara bakınca çok titiz bir çalışmanın sonucunda, bu eserlerin ortaya çıktığını görüyoruz.



Şu an elimde;
*Asi Elizabeth
*Yeşil karanlık
*Katherine& şövalyelerin kadını
İsimli kitapları var.


*Ev için alışverişe gittikçe, genelde marketlerin kitap reyonlarında kurcalarım...Bu yazarla tanışmamda böyle oldu :) İndirim sepetlerine göz atarken, bu kitaplar beni al diye seslendi :P

Konuya dönecek olursak, İlk iki kitabı okudum. Keyifli bir romanın yanında, dönem İngiltere'sini, düşüncesini, yaşadıkları reformları, yaşayışları, iyisiyle - kötüsüyle bize gözler önüne seriyor!

Bana göre olumsuz yanı, bazen bir sayfa içinde çok fazla isim ve karakter geçebiliyor. Bu da okur açısından biraz akıl karıştırıcı hale gelebiliyor. Bu özellik daha çok Yeşil Karanlık kitabına mevcut. Yine de sevdim bu kitabı!


Asi Elizabeth  ise Amerika'nın keşfinden sonra sömürgeye yerleşen milletler ve yerliler arasında gelişen olaylara değiniyor.. Göç ve siyaset'in yanına aşkıda ekliyor yazar.

Tarih ya da İngiltere tarihi severlerin ilgileneceği tarzda romanlar!


                                                              Elizabeth Winthrop


En son olarak da, Cep boyu yada çanta boyu diye bahsedilen kitap boyutunu pek tavsiye etmiyorum. Pratiktir, taşınması kolaydır diye aldım ama okunması o kadar zor ki! 
Bildiğinizden şaşmayın :)





9 yorum:

begum begum huuu dedi ki...

kitap okumayı pek seven bi insan olarak bu kitap tanıtımlarını çok seviyorum pembişim:)))) bu kitabı da edinicem hatta senden özencime bende kitap postu yapabilirim çoook yakın bi zamanda :)

Cep boy hiç kullanışlı olmuyor yahuuu bende sevmiyorum hemen kapanıyor yazılar küçük tutulmuyor ama çantaya sığıyor büyük çelişki...


begumyagci.blogspot.com

Tereza {Drastic Plastic} dedi ki...

Yeah, it's a reading period for me as well, a short holiday, some good books.

P.S. Enter my awesome Easter giveaway
http://drastic-plastic-fantastic-plastic.blogspot.com/2012/04/easter-international-giveaway.html

BAKTERİiiiiii dedi ki...

kültür mantarım benimm,ben bu kitapları okumayı da isterim ama en çok Asi Elizabeth in fotosuna kendimi fotoşooplayıp:)evime asmak isterim:)

habinos dedi ki...

tavsiyelerin için çok teşekkürler.
tamam cep boy kitap almayız. :)
mutlu kal :)
http://habinos.blogspot.com/

pembe fiyonk dedi ki...

begüm: mutlaka yap post canım.kitap önerilerini çok severimmm.öptüüm

habinos:sağol canım.alma alma cep boy :)) sevgiler

bakteri: fotoşop başarını gördükten sonra yapmazsa ayıp lur şekerim:)çok mersi ziyaretin için :)

Xoxo dedi ki...

yıkıosun ortalıgı harıka olmussun tatlım bende bu yaz maxi etek almayı dusunuyorum hem sık hem rahat bence


katherınenı bende cep boy almıstım ındırımden hemde 1.5 tl ye cabuk kapanıyor ama cok guzel bı kıtap ben sevdım.Kıtap okumayı seven bırıyım zaten kıtaplarda ılgı alanımız aynı :)

pembe fiyonk dedi ki...

Xoxo: çok mersi canım. katherine'e henüz geçemedim.ama cep hakkaten kötü:)

sevda s. dedi ki...

Ben de bakayım bu kitaplara kitapçıya gittiğimde canım, gerçi bu ara yavaş okuyorum biraz :(

pembe fiyonk dedi ki...

sevdacım genelde indirimde oluyor bu seriler ona dikkat et:)