4 Mayıs 2012 Cuma

Leydi Elizabeth - Alison Weir

İngiltere tarihi merakım kitaplarda devam ediyor :) Yani popüler serinin dışında, farklı yazarlar okumayı da severim.

(Aslında yazılması gereken o kadar çok kitap postu var ki! Diğer Tarihi (ingiliz) romanlar için tık tık.. )

Bu, kütüphanemin yeni üyesi olan bir kitap. Henüz okuyamadım ama görselini paylaşamadan yapamadım :)




Epilson yayınevinden çıkan, Alison Weir imzalı olan Leydi Elizabeth (Bakire Kraliçe) Kitabının arka yüzünde yazanlara bir göz atalım,


“Weir’in başarısının sırrı Tudor Hanedan’ı hakkında gözden kaçan ince ayrıntıları tarihi bilgisi ile birleştirmesi…”
Booklist



“Weir’in meraklı bir okuyucunun sorabileceği tüm soruları önceden tahmin etme gibi bir yeteneği var.”
Publishers Weekly


“Okuyucuyu derinlerine çeken, muazzam bir roman…”
Allan Massie, SCOTSMAN



“Alison Weir bir Tudor Tarihi uzmanı. Çalışmaları bilimsel olsa da okuması o kadar kolay ki… Kesinlikle gıpta edilmesi gereken bir yetenek.”
The Bookseller

                                                            **********************************

Alison Weir Dokuz Günlük Kraliçe’den sonra bu kez de I. Elizabeth’in, tarihin en olağanüstü kadınının Kraliçe olmadan önceki yaşam hikâyesine değiniyor…

Hem de bunu Tudor İngilteresi’nin kalbine inerek yapıyor.





İhtişamlı VIII. Henry figürü Elizabeth’in çocukluk yıllarını ciddi anlamda etkilese de bunda diğer isimlerin de çok ciddi bir payı var: Kardeşi Edward, sert ve mutsuz Kral Edward. Ablası Mary, ölümcül tehditler sunarak tarihe Kanlı Mary olarak damgasını vuran Kraliçe Mary. Dizginlenemeyen hırsları ile politik entrikalar çeviren, uslanmaz Thomas Seymour. Ve kaderinde belki de en büyük payı oluşturan annesi, o cezbedici kadın, VIII. Henry tarafından idama mahkûm edilen Anne Boleyn.

Leydi Elizabeth, Alison Weir’in usta kalemi sayesinde bilinen gerçeklere bağlı kalınarak hikâyeleştirilmiş olup tarihin en derinlerinde saklı kalan söylentilerle yeniden hayat bulmuştur. Dram ve trajedinin iç içe geçtiği bu romanı zevkle okuyacak “Ya olduysa…” demekten kendinizi alamayacaksınız.


Siz bu tür kitapları sever misiniz?

9 yorum:

begum begum huuu dedi ki...

aaa çok etkileyici bi roman daha demek olur buda hemen eklemeli kütüphaneye:)


begumyagci.blogspot.com

isabelle dedi ki...

ben bu tür kitapları hiç okumadım ama elizabeth'in 3 seri filmi de izledim. Cate Blanchett hayranlığım da oradan gelir :) (kendisi avatarımd olur)
The tudors'u da keyifle, ilgiyle, bitmesin diye diye izlemiştim.. ileriki zamanlarda tekrar izlemek istiyorum.
çektiğin fotoğrafları da çok sevdim :)

cerenim.com dedi ki...

bende deneyeyim okumayi ;)

Xoxo dedi ki...

bu tur kıtaplara bayılıyorum benn

❤makeuparfume❤ dedi ki...

hem kültürlü hemde bakımlı olunabildiğinin göstergesi işte budur :) bende kitap okumayı çok seviyorum.Bu kitaptan sonra I.Elizabeth'in hayatıyla ilgili daha detaylı bilgileri araştırıp okumuştum, Kitabın merak duygusunu artıran akıcı bir anlatımı var.

motto dedi ki...

Tatlim bende bu grubu okumayi cok seviorum.
Populer olanlardan ilk ikisini okumustum ve oyle kaldim.devam etmeliyim mutlaka...
Heveslendim bak simdi..
Opuorum cok.
Bulusalim artik yaa..

kitap eylemcisi dedi ki...

ingiltere tarihini boleyn kızı(the other boleyn girl )ile başlamıştım acayip keyif almıştım ve seriyi tamamlamıştım,

pembe fiyonk dedi ki...

Begüm:Bende okumak için sabırsızlanıyorum

İSabelle:Mutlaka tavsiye ederim ingiliz tarihi romanları.o kadar ince ayrıntılar var ki okuduktan sonra diziyi daha farklı gözle izliyor insan:)

Cerenim:teşekkürler yorumun için

Xoxo:bende canım:)

makeupperfume:diğer bağlantıda olanlarıda tavsiye derim canım.temelleri sağlam bir kitap

Motto:evet buluşalım canım yaa.ben günü ayarlayayım haber vereyim sanada.modelistlik kursuna mayısta ara verdim.bu kış dinlenmeksizin 7 gün erken uyanınca enerjim kalmadı.

Boleyn:kesinlikle filminden daha keyifli

sevda s. dedi ki...

Canım ben de çok seviyorum tarih romanlarını, hatta tarihten nefret eden ben tarih romanları sayesinde tarihi anlamaya ve sevmeye başladım :)