12 Ağustos 2012 Pazar

MOROCCAN STYLE-2

 Herkese Merhaba,
Yine bir dekorasyon yazısıyla burdayım:)
Daha önce bu yazımla eşimin ablası'nın modern fas tarzı esintileri olan salonundan bir kaç kare paylaşmıştım.
Evine her gittiğime farklı köşlere, minderlere aksesuarlara bayılıyorum. Hepsi özenle seçilmiş.Şimdi detaylarla fas tarzına has bir kaç püf noktasından bahsetmek istiyorum.

1- Lambalar:Işık Fas tarzının önemli bir unsurudur.Aydınlatma lambaları renkli camdan,boncuklardan yapılmıştır ve genellikle sallantılı olur.Ayrıca geleneksel lambalar ve mumlar kullanmak dekora egzotik ve romantik hava katılabilir.(Ahşap yemek masasının üstünde kullanılmış bu lambaları çok beğendim.)
 2-Fas tarzı Mobilyalar ve Renkler
Daha önce de belirttiğim  gibi etrafındaki ülkelerde beslenerek kendine has bir tarz ortaya çıkmıştır.Güneyden ve doğudan İslamik motifleri almıştır. Mozaik objeler ise yine ana elementler arasındadır.Renkler odak noktasıdır.Her bir rengi yorumlamak manzarısına bakmanız yeterli olacaktır. mavi ve yeşil  tonları Atlantik okyanus ve Akdenizden(Fatima'nın  elinde kullanılmış)


altın veya gümüş renkleri Sahara'nın kumlarından(Kaplumbağa objelerinde) kırmızı ve turuncu tonları ise Afrika'da gün batımından esinlenilmiştir.(1.resimde minderlerde kullanılmış.)

Tahta oyma mobilyalar ve yer sehpaları da fas tarzında önemlidir.( Burda tahta oyma beyaza boyatılarak biraz modern bir hava katılmış...)


Kısacası burda da  modern ve geleneksel mobilyalar çok güzel kombinlenmiş.

Şimdilik bu kadar ama devamı gelecek.
Sevgilerle....

8 yorum:

the bircan dedi ki...

Çok zevkli ;) imiş kendisi ;-) buram buram hoşluk var sevgiler

pembe fiyonk dedi ki...

sağol cnm

CMOS dedi ki...

kesnlikle çok güzel bir sentes:) devamını merakla bekliyorum:)

Wrapped In Love With The Beauty dedi ki...

kuzum kusura bakma buraya yazıyorum ama bana yardım eder misin ben bu resim doğrulamayı nerden kaldırabilirim?

begum begum huuu dedi ki...

kesinlikle farklı esintiler küçük dokunuşlar insanı ne güzel etkiliyor ortamı nasıl güzelleştiriyor :)
fatımanın elini çok sevreim her yerde olsun derim:)


begumygaci.blogspot.com

Grace Happy dedi ki...

cok guzeller keske her odaya farklı bır konsept calssak ne guzel olur

motto dedi ki...

Bi dekorasyon tutkunu olarak bayildim bende...opuorum canim sevgilerrr....

evrim-idil dedi ki...

renklere bayildik.
Su lambalarda hep gozum var

biblogumuzeksikti.blogspot.com/