13 Ocak 2013 Pazar





Bir Zonguldaklı olarak geç bile  kaldım  bu yazıyı yazmaya...
.
İçim titredi, nefesimi tutup izledim haberleri...
Bitince, oh derin bir nefes aldım.. Aynı ocakta maden mühendisi olarak çalışan kuzenim yoktu o listede.
O gün işe gitmemişti... Gerçekten içim rahatlamışmıy dı.Sonr utandım kendimden; ya o baba baba diye çığlık atan babasını arayan genç çocuk,  ya kendini ağlayarak sağa sola atan o yaşlı teyze...Onların acısı acı değilmiy di.

Geçen hafta meydana gelen Zonguldak -Kozlu'daki Metan gazı sıkışması sonuncunda meydana gelen patlamanın beraberinde getirdiği yürek yanmalarından bahsediyırum...Bir Zonguldaklı ve aynı zamanda ailesinin yarısından çoğu TTK'dan emekli olmuş biri olarak çok iyi biliyorum bu korkuyla yaşamanın ne demek olduğunu...

Evet çok iyi biliyorum,
Ne ocaklar söndürdüğünü,ne yetimler,ne gözü yaşlı eşler bıraktığını arkasında......
Türkülere sözr  olup dökülmüştür dudaklardan maden karası,
 gönül yarası:

''Gitme dedim ocaklara kara olursun
Ölürde yüreğime yara olursun

A benim de kibar yarim devrekli misin?
Beni bu hallara saran sen değil misin?''


HERKESE SAĞLIK DİLİYORUM....
.








İçimde tireyerek çınladı bu türkü haberleri izlerken... Gözlerimden bir kaç damla yaş kendimi tutmama rağmen damladı.... 

3 yorum:

MODAVESAİRE burcu dedi ki...

çok acı gerçekten.alakasız biri olarak bile izlerken gözyaşlarım akıp gidiyor..allahım sabr versin, ne diyelim...ölen o insanların çektikleri acının nasıl olduğu düşünmek, yakınlarının yaşadıkları acı mı desem..hepsi zor..hepsi...

New York Turca dedi ki...

Bende izledim dun ayni aciyla :( hatta biz farkinda olmasakta o insanlar ayni sartlar altinda ayni tedbirsizlikle devam ediyorlar hayatlari pahasina orda calismayadiye dusundum biz sadece bir felaketle haberdar oluyoruz sonra unutuyoruz bircok seyde oldugu gibi. Insan hayatinin herseyden dunyanin tum kazanclarindan daha onemli sayildigi bir ulkede dunyada yasamak en buyuk hayalim. Keske oyle olabilse!

Polishist dedi ki...

O küçük çocuğun babam nerede çığlıkları hala kulaklarımda. Allah kimseyi böyle bir acıyla sınamasın