21 Ocak 2014 Salı

UYKU ARKADAŞI

Vera Mia artık dört buçuk aylık oldu bile:)  Sizinle uyku alışkanlığı hakkında deneyimlerimi paylaşmak istedim. Benim gibi yeni annelere belki biraz yardımcı olur.


Öncelikle geceleri uykusuz geçen üç ay çok yorucuydu bizim için. Vera Mia bize, biz ona hep beraber uykuya alışmaya çalışmakla geçti günler...
Bu yazıda da bahsettiğim gibi ilk üç ay portatif beşik ya da sepette yatırdık ve üç aydan sonra ne kadar erken o kadar çabuk diye düşünerek kendi yatağında yatırmaya başladık... İlk üç ay inanılmaz derecede yer seçen Vera dördüncü aydan itibaren bize yatak konusunda hiç sorun çıkarmadı. İki gün ben de onun odasında ama misafir yatağında yattım ve üçüncü gün kendi odama geçtim. Vera Mia artık geceleri kendi odasında yalnız yatmaya başlamıştı.



Ancak bir sorun daha vardı uyku saatleri!
Bu konu biraz vaktimizi aldı. İlk adımımız uyku arkadaşı edindirmek oldu!
Tüysüz, sorun yaşatmayacak şekilde tasarlanmış oyuncak bir tavşan seçtik. Çünkü bazı oyuncaklarda, düğme, bıyık vs. gibi eklemeler olup yutma ihtimalini göz önünde bulundurmak gerek.

Uyku arkadaşı için ilk kural yataktan çıkmayacak ve diğer oyuncaklar gibi onunla oynanmayacak!

Uyku saatlerine yakın yavaş yavaş Vera Mia'yı yatağına yatırdıktan sonra uyku arkadaşını tanıtıyorum.


Bazen İngilizce masal bazen ninni dinletiyorum. Normalde uyku arkadaşı, bebek sakinleşsin, uykuya geçişi kolaylaşsın diye verilir. Bizde ilk gün tavşanla kavga etmeler, sinir olmalar,  tavşanı yemeler, ısırmalar :)) Yani ilk gün öyle de denildiği gibi kolay geçmedi. Yine eski usul kucakta uyutup beşiğe koyduk:)

İkinci gün ise biraz daha rahattı çünkü gün içindeki uykularını da düzenledik ve saat yediden sonra uykuya yatırmadık. Böylece saat dokuz buçuk, on'a doğru otomatik olarak kendi uykusu geldi.

Sonuç başarılı

 Gece sadece mama saatlerinde kalktı.



Kısacası uyku saatinden önce,

1- Vera'nın bütün ihtiyaçlarını tamamlamış oluyorum(bezi,maması, ...vb.)
2-Daha az hareketli oyunlar oynuyoruz.
3-Bir kaç kez yatağına koyuyorum uyku arkadaşıyla baş başa bırakıyorum:)  (pek başarılı olmasa da ufak konuşmalar yapıyorum her defasında:)) gün bitti artık uyku saati gibi şeyler söylüyorum ve odasından çıkıyorum. Sonuç; tavşanla kavga seslerini duyup geri dönüyorum.
Tabi sadece onunla da kalmıyor kavga kıyamet.. Ama şunu söylemeliyim ki her defasında biraz daha az ağlıyor.
4- Çocuğun üşüdüğünü düşünerek kat kat giydirmeyin. Rahat ve onu vücut ısısını koruyacak giysiler secin.(ben zıbından sonra tek kat giydiriyorum, oda sıcaklığımız ise 21-23  derece arasında değişiyor.) Çünkü çok sıcakta ve çok soğukta uyuyamıyorlar.
5- Yorgan ve yastığını beyaz yünden yaptırdık. Elyaf gibi sentetik malzemeler yapay olduğu için hep negatif enerji yüklediğine inanırım. Zaten doğala dönüş var! Kaz tüyünü Vera doğmadan araştırmıştık. Kaz tüyü, alerjiye sebep verebilirmiş. Almadan araştırmanızı tavsiye ederim.
6-Eğer sallamaktan kurtulmak istiyorsanız biraz sabırlı olmalısınız.Çünkü dediğim gibi kolay olmuyor kendi kendine uyumaya alıştırmak.(Sanki bana inat yapıyor gibi her defasında katıla katıla ağlıyordu.Gidip üç dakika kucağıma alıp sırtını sıvazlayıp, sakinleştirip tekrar yatağa yatırıyordum.Yine ağlıyordu bende yine aynı tekniği deniyordum.)
7-Öte yandan geceyle gündüzü farkındalığını ilk zamanlarda oturtmaya başlamıştık. Bunun için gündüzleri ev daha hareketli iken televizyonun sesini ve konuşmalarımızı hiç kısmadık.
Geceleri aksine daha kısık sesle konuştuk, ışık ise biraz daha loştu. Bu nedenle gece gündüz farkına çabuk vardı sanırım.(çok şükür :) )



Bunları okurken insan tereddüt ediyor. Beni ne bekliyor? nasıl bir hayat bu?
Merak etmeyin, günlerin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Evet yoruluyorsunuz, hani tatlı yorgunluk derler ya işte öyle bir şey! o gülüş tüm yorgunluğunuzu alıp götürüyor :)

Sevgiler.

4 yorum:

the bircan dedi ki...

kıyamam ben ona ya yalnızlık zor arkadaş*-*

pembe fiyonk dedi ki...

@the bircan: :) odasının inanılmaz farkında. orada olmaktan keyif alıyor. hatta biz bile şaşırdık bu duruma:)

mutluluk tanelerim dedi ki...

bunlar benim içinde çok faydalı tavsiyeler olmuş :) teşekkürler takipteyim. Sevgiler..

BÜTÜ dedi ki...

ahhh ne kadar tatlı ... sağlıkla büyüsün inşallah :)