14 Nisan 2014 Pazartesi

Haftasonu Nereye Gitsem? Tralles ve Paşa Yaylası

Merhaba herkese,

Neredeyse 1ay olmuş post girmeyeli. Bir haftalık tatilimiz varken, bizde memlekete, ailemin yanına gitmeye karar verdik. Tabii bu süreçte ufak tefek gezilerimiz oldu. fikir olması açısından günlk gezilerimizi kaleme almaya çalıştım. Hatta devamı geldikçe paylaşmayı düşünüyorum.

Genel olarak İzmir'de haftasonu kaçamakları Çeşme Alaçatıya yapılır. Artık farklı bir yer olsun diyenler için geliyor bu yazı.

Çok yakınımıza, Aydın'a götürüyorum sizi. İster kendi imkanlarınızla ister İzmir çıkışlı günübirlik turlarla gidebilirsiniz. 

Merkezi gezdikten sonra Tralleis veya Tralles antik kenti mutlaka gezin. "Üçgözler" diye anılan; eğitim, spor ve kültürü simgeleyen üç gözlü kemeri ziyaret edin.  


İçerisinde uygarlığın en güzel, modern halini simgeleyen hamamını ve gymnasium kalıntılarını görün. 


Selçuk yolu üzerinde bulunan bu Çini atölyesine uğrayın. Mini workshop'a katılın. 


Hatta atölyenin mağazasından, kendinize bu güzelliklerden alın.



Biraz yayla havası almak ister misiniz?


Gitmişken Paşayaylasında pikniğizi yapın. Zira tertemiz havası, sakin ve huzurlu ortamını görünce, ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Zirve 1640m. 

Yol üstünde uçurumlarda zeytin ağaçları göreceksiniz. Evet, bu ağaçların sahipleri var ve bellerine ip bağlayarak topluyorlarmış!

Zirveye çıkarken, 500 yıllık bu ağacı bulmaya çalışın:) altı küçük bir mağara gibi. Ben fotoğrafladığımı zannediyordum. Meğer unutmuşum. :( 




''Haftasonu nereye gitsem'' diye düşünenler için umarım iyi bir fikir olmuştur. 

Sevgiler. 

Hiç yorum yok: